KJT Tiedotus

Kuvateksti

KJT tiedottaa asioista jäsenistölleen pääsääntöisesti kahdella eri tavalla eli nettisivuilla ja uutiskirjeillä. Nettisivuilla (etusivun uutiset) ja uutiskirjeissä on suunnilleen samat asiat. Kiireelliset tiedotteet tulevat nettisivuille ja uutiskirje kokoaa tärkeät asiat noin kerran kuukaudessa. Uutiskirjeen voit tilata itsellesi tästä linkistä. Tässä alla on aiemmin lähetettyjä uutiskirjeitä: 

Muita tiedotuskanavia ovat KJT Facebook-sivut, joiden tarkoituksena ei ole tiedottaa vaan luoda yhteishenkeä. Osa tiedoista menee joukkueiden valmentajille, huoltajille ja joukkueenjohtajille, jotka tiedottavat olennaisiksi katsomistaan asioista eteenpäin. 

KJT Tiedotuksesta vastaa Hanna Willman-Iivarinen. Hannalta voit kysellä tiedotusasioista hanna (at) iivarinen.fi tai 050-4320402. 

KJT Viestintästrategia

KJT Viestintästrategian lähtökohta

Viestintästrategiassa olennaista on viestinnän tavoitteiden, kohderyhmien, kanavien ja roolien määrittely. Mitä viestitään, kenelle, millä välineellä ja kuka vastaa mistäkin. KJT:n viestintä voidaan jakaa kuuteen erilaiseen viestintätyyppiin: 

  1. Joukkueiden sisäinen viestintä
  2. Seuran sisäinen viestintä
  3. Joukkueiden mediaviestintä
  4. Seuran mediaviestintä
  5. Kriisiviestintä
  6. Viestintä Kiekkoliiton kanssa

Sisäisen viestinnän tavoitteena on yhteisöllisyyden luominen ja ylläpito sekä asioista tiedottaminen. Sisäinen viestintä vahvistaa ylpeyttä omasta toiminnasta. Se vahvistaa yhteenkuuluvuutta ja yhteisöllisyyttä ja ryhmähenkeä. Hyvin toteutettu viestintä lisää jäsenten tyytyväisyyttä. Mediaviestinnän tai ulkoisen viestinnän tavoitteena on joukkueen tai seuran markkinointi ja asioista tiedottaminen. Ulkoinen viestintä tapahtuu nettisivuilla, Facebookissa lehdistötiedotteilla yms. Kohderyhmänä on sekä seuralaiset, media että muu yleisö. Kriisiviestinnän tavoitteena on julkisuuden hallinta, vahinkojen minimointi ja luottamuksen palauttaminen. Kriisi voi aiheutua monista mahdollisista tekijöistä, esimerkiksi huhut, onnettomuus, taloussotkut, katsomoväkivalta, sopimaton käyttäytyminen, joukkueiden sisäiset ristiriidat tai henkilöstö-asiat. On olennaista, että organisaation kriisiviestintää hoitaa yksi asioista perillä oleva henkilö, tällöin julkisuuteen tuleva viesti on yhtenäinen, asianmukainen ja hallittu. 

KJT Viestintästrategia tiivistettynä


Mitä viestitään?

Viestinnän tavoite

Kuka viestii

Kohderyhmät

Kanavat

Joukkueiden sisäinen viestintä

Yhteisöllisyyden luominen ja ylläpito sekä asioista tiedottaminen

 

Joukkueenjohtajat, valmentajat, rahastonhoitajat

Joukkueen pelaajat, toimihenkilöt, vanhemmat yms.

Vapaasti valittavissa, esim. nimenhuuto, sähköposti, some

Seuran sisäinen viestintä

Yhteisöllisyyden luominen ja ylläpito sekä asioista tiedottaminen

 

 

Toiminnanjohtaja, Tiedotussihteeri, Hallituksen pj, Valmennuspäällikkö

Pelaajat, toimihenkilöt, vanhemmat yms.

Nettisivut, sähköposti, some

Joukkueiden mediaviestintä

Joukkueen markkinointi ja asioista tiedottaminen

Joukkueenjohtajat tai tiedottajat

Seuralaiset, media, suuri yleisö

Lehdistötiedote tai tiedotustilaisuus, nettisivut, some

Seuran mediaviestintä

Seuran markkinointi ja asioista tiedottaminen

Toiminnanjohtaja/hallituksen pj. / Tiedotussihteeri

Seuralaiset, media, suuri yleisö

Lehdistötiedote tai tiedotustilaisuus, nettisivut, some

Kriisiviestintä

Julkisuuden hallinta, vahinkojen minimointi ja luottamuksen palauttaminen

Hallituksen pj.

Olennaiset tahot

Tarkoituksen mukaan

Viestintä kiekkoliiton kanssa

Vuoropuhelu ja yhteistyön sujuminen

Toiminnanjohtaja/hallituksen pj. /tiedotussihteeri

Kiekkoliitto ja relevantit joukkueet

Tarkoituksen mukaan